همه چیز درباره دستگاه باشگاه مشتریان

همه چیز درباره دستگاه باشگاه مشتریان

در روند بازاریابی و مشتری‌مداری، یکی از بهترین روش‌های جمع‌‌آوری شماره‌های تماس مشتریان به خصوص در خریدهای حضوری، استفاده از دستگاه باشگاه مشتریان است. با استفاده از این دستگاه که اصطلاحاً به آن دستگاه ذخیره شماره مشتریان هم می‌گویند، شما این امکان را دارید تا با مشتریان خود از طریق کانال‌های ارتباطی به‌خصوص ارسال پیامک ارتباط داشته باشید و آن‌ها را از آفرها، تخفیف‌ها و در کل امکانات رایگان و ویژه‌ی فروشگاه یا شرکت‌تان مطلع کنید.

در واقع داشتن شماره‌های تماس و ارسال اطلاعات هدفمند بسیار ارزشمند است؛ چراکه با به‌کارگیری استراتژی‌های دقیق و حتی حرفه‌ای‌تر مثل اتصال به یک نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌توانید مشتری را برای خریدهای مجدد به فروشگاه یا شرکت‌ خود برگردانید.‌ از این جهت در ادامه‌ی این مقاله از سایت دشت قصد داریم به طور کامل به بررسی دستگاه باشگاه مشتریان بپردازیم.

دستگاه باشگاه مشتریان چیست؟

دستگاه باشگاه مشتریان ابزاری است که در برقراری ارتباط با مشتریان به کار گرفته می‌شود. با این دستگاه می‌توانید به راحتی ارتباط کسب‌وکارتان را با خریدارن حفظ کنید و حس عاطفی و ارزش‌گذاری را ایجاد نمایید. از طرفی وقتی شما اطلاعات تماس خریدارن را در این دستگاه وارد می‌کنید، به آسانی هم می‌توانید باشگاه مشتریان خود را راه‌اندازی کنید. به طور مثال حتماً تجربه داشته‌اید که بعد از خرید از فروشگاه یا یک شرکت و دادن شماره موبایل‌تان، پیام‌هایی برای‌تان ارسال می‌شود‌. پیام‌هایی که محتوای آن‌ها می‌تواند اطلاع‌رسانی جشنواره‌ها، تخفیف‌ها یا حراجی‌ها باشد یا تبریک روزهای مناسبتی مثل شب یلدا، نوروز و مواردی از این دست.

در واقع شما همراه این دستگاه یک پنل پیامکی هم در اختیار دارید و حتی امکان اتصال به سیستم باشگاه مشتریان هم وجود دارد. لازم به ذکر است نرم‌افزار باشگاه مشتریان سیستمی است که از طریق آن می‌توانید مشتریان خود را گرد هم بیاورید و با اهدای پاداش‌های جذاب، امتیازدهی و ارائه‌ی محصولات رایگان، انگیزه‌ی لازم را برای خرید مجدد و وفادارسازی مشتریان ایجاد کنید.

باشگاه مشتریان

اهمیت دستگاه باشگاه مشتریان در رشد کسب‌وکارها

به عنوان دارنده‌ی کسب‌وکار برای افزایش فروش شک نکنید که مدیریت ارتباطی درست و هدفمند با مشتری یک ضرروت ویژه است. این‌که بتوانید در ذهن خریداران بمانید و آن‌ها را مجدد به سمت محصولات‌تان بکشید، در درجه‌ی اول به نوع ارتباط شما بستگی دارد؛ یعنی کیفیت و روند ساخت و ارائه‌ی محصولات و خدمات شما در درجه‌ی دوم قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است مشتری را از برنامه‌های تبلیغاتی و تخفیفات جذاب خود مطلع سازید و خب دقیقاً برای این منظور یکی از روش‌های مهم، خرید دستگاه باشگاه مشتریان است. چرا؟

چون سرعت انجام کار و فعالیت‌های بازاریابی شما را افزایش می‌دهد. در این میان باید بگوییم برای رشد کسب‌وکار، استفاده از راه‌های جدید و مدرن به قدری ضروری است که از بازار رقابت جا نمانید. رقبا همیشه حضور دارند و این شما هستید که برای پیشرفت نیاز دارید بعد از ثبت سفارش و انجام خرید، شماره موبایل مشتریان را با این دستگاه ذخیره کنید و در مناسبت‌ها، زمان حراجی‌ها و تخفیف‌ها، آفرهای ویژه پیامی را جهت اطلاع‌رسانی ارسال نمایید. قطعاً این نوع پیام‌ها برای خریدارن ترغیب‌کننده و جذاب است و می‌تواند آن‌‌ها را باز هم جذب فروشگاه یا شرکت شما کند.

عملکرد دستگاه باشگاه مشتریان

عملکرد این دستگاه بسیار ساده است. مثلاً اگر فروش حضوری دارید، دستگاه را روی پیشخوان فروشگاه‌تان قرار می‌دهید و از خریدار می‌خواهید بعد از اتمام خرید شماره تماس خود را وارد کند یا مسئول دستگاه این کار را انجام بدهد. بلافاصله بعد از این‌که شماره ثبت می‌شود، یک پیام خوش‌آمدگویی به مشتری ارسال می‌گردد که شامل نام برند یا فروشگاه و راه‌های ارتباطی است.

بعضی از دستگاه‌ها دارای یک دکمه برای درج تاریخ تولد هستند که در صورت تمایل مشتری می‌تواند این اطلاعات را هم وارد کند. به طور کلی بعضی از دستگاه‌ها امکانی را ایجاد می‌کنند تا کاربران برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی خود از طریق سامانه، یکی از موارد مثل: ارسال منطقه‌ای، ارسال از طریق کدپستی، ارسال از طریق نقشه را انتخاب کنند.

عملکرد دستگاه باشگاه مشتریان

راه‌های ارتباطی با دستگاه باشگاه مشتریان

در استفاده از دستگاه باشگاه مشتریان، مسیرهای ارتباطی شما با خریداران می‌تواند به چهار صورت زیر باشد:

  • تماس تلفنی
  • ارسال پیام
  • ارسال ایمیل
  • رسانه‌های اجتماعی در فضای مجازی

به طور کلی زمانی که اطلاعات تماس مشتریان خود را دریافت و در دستگاه ذخیره می‌کنید، مرحله‌ی بعدی انتخاب کانال ارتباطی است. در این راستا در ایران ارسال ایمیل رایج نیست و معمولاً سه کانال‌ارتباطی دیگر بیشتر مورد استفاده‌ی عموم قرار می‌گیرند.

مزایا و قابلیت‌های دستگاه باشگاه مشتریان

معمولاً با توجه به شعل و محصولات و خدمات‌تان می‌توانید دستگاه باشگاه مشتریان مناسب با مدل‌های مختلف را تهیه کنید. اما به طور کلی مزایا و قابلیت‌‌‌های این دستگاه‌ها شامل موارد زیر است:

  • تهیه بانک اطلاعات از شماره موبایل مشتریان
  • امکان اتصال به Wi-fi با قدرت فرکانس پرقدرت
  • امکان ارسال پیام اتوماتیک و پیش فرض در زمان خرید و عضویت
  • دارا بودن پنل‌حرفه‌ای برای مشاغل مختلف
  • جذب مخاطب (از طریق ارسال پیامک در رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام)
  • امکان خصوصی‌سازی برای برندهای کشوری و همچنین سفارش به تعداد قابل نام‌گذاری به اسم نماینده
  • امکان اتصال به  وب سرویس‌های مختلف
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • شناخت مشتریان فعال

مزایای دستگاه باشگاه مشتریان

در اخر باید بگوییم در عصر امروزی و بازار رقابت بزرگی که وجود دارد، مدیریت مشتریان و ارتباط با آن‌ها به قدری اهمیت دارد که در حال حاضر ابزار‌های جدیدی مثل خرید دستگاه باشگاه مشتریان ارائه شده‌اند. این دستگاه می‌تواند ذخیره شماره تماس مشتریان شما را به شکل هدفمند میسر کند و حتی در راه‌اندازی سیستم باشگاه مشتری بسیار کارامد باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *